Verkkokaupan ominaisuuksia
Muokattavissa oleva etusivu
Etusivulle voidaan asettaa esimerkiksi suosituimipia-, myydyimpiä tuotteita tai tämänhetkisiä tarjouksia.
Haku-toiminto
Verkkokaupan etusivulla on haku-toiminto, jonka avulla asiakas voi etsiä kätevästi etsimäänsä tuotetta verkkokaupasta.
Kansainvälinen kaupankäynti
Kielesi-valikosta asiakas voi vaihtaa kieltä, jolla verkkokauppa näytetään.
Valuutta
Valuutta-valikosta asiakas voi vaihtaa valuuttaa, jolla tuotteiden hinnat näytetään.
Monipuoliset tuotetyypit
Tavalliset-, muokattavat-, yhdistelmä- ja ryhmätuotteet sekä aineettomat (virtuaalinen)- ja ladattavat tuotteet
- Tavallinen/perustuote – Yleisin tyyppi, ominaisuudet voidaan määrittää eri tuotetietoja varten
- Ryhmätuote (tuotepaketit) – Monta tuotetta valittavana yhden sisällä
- Muokattava tuote – Esim. t-paita, jossa valinnat: koko, väri, yms
- Aineeton tuote (virtuaalinen) – Esim. palvelu. Ei varastotietoja, toimituksia
- Yhdistelmätuote – Esim. rakenna oma tietokone eri komponenteista (tuotteista)
- Ladattava tuote – Esim. pdf -tiedosto, kuva, musiikkitiedosto, tietokoneohjelma, yms.
Tuotteiden ominaisuudet – Mahdollisuus määrittää monipuolisia ominaisuusjoukkoja eri tuotetiedoille: Esimerkiksi elintarvikkeiden sisällystiedot, t-paidan tiedot (väri, koko) jne.
Toimitus- ja maksutavat – Voidaan säädellä maakohtaisesti. Mahdollisuus asettaa myös ilmainen toimitus tietyn rajasumman ylittyessä.
Yleisökysely – Verkkokauppaan voidaan määrittää yleisökysely, jonka avulla asiakkaille saadaan suoritettua hyvin yksinkertaisia asiakaskyselyitä.
Asiakastilit – Rekisteröimälllä asiakastilin kauppaan asiakas voi mm. seurata tilaushistoriaansa ja päivittää toimitus/laskustietojaan.
Tuotevertailu – Asiakas pystyy vertailemaan tuotteiden ominaisuuksia keskenään.
Toivelista – Asiakas voi lisätä tuotteita toivelistalle ja lähettää sen sähköpostilla suoraan kaupasta.
Kerro kaverille -toiminnon avulla asiakas voi lähettää tuotesivun linkin tiedoksi tutulleen sähköpostilla
Asiasanat – Asiakas voi määrittää tuotteille asiasanoja (tageja).
Arvostelut – Asiakas voi kirjoittaa tuotteille arvosteluja.
Uutiskirje – Asiakas voi tilata uutiskirjeen verkkokaupasta.
Mainosbannerit – Sivustolle voidaan sijoittaa mainosbannereita CMS-lohkojen avulla.
Hakukoneoptimointi – Hakukoneystävälliset osoitteet, Google Analytics -integraatiomahdollisuus, globaalit ja sivu/tuotekohtaiset metatiedot (avainsanat, kuvausteksti), tuotteiden ja tuoteryhmien sivukartat, suositut hakusanat -lista.
Monikauppa – Monikauppa mahdollistaa ratkaisun tilanteisiin, joissa halutaan esim. luoda omat kaupat eri kohderyhmille/brändeille. Kauppojen hallinta tapahtuu yhden osoitteen kautta.
Kupongit / alesäännöt / kampanjat
Verkkokauppaan on mahdollista määritellä ostoskoriin lisättyjen tuotteiden mukaan käyttöönotettavia alesääntöjä (esim. osta 3, maksa 2), määräalennuksia, tuote/tuoteryhmäkohtaisia alesääntöjä, luoda ostoskorissa käytettäviä kuponkikoodeja sekä ajankohtariippuvaisia alekampanjoita.
Raportit
Verkkokaupan hallinnan kautta käytössä ovat monipuoliset raportit kuten myynti-, asiakas ja tuoteraportit sekä mm. ostetuimmat tuotteet raportti
Katselukerrat | |
---|---|
125 | Katselukertoja yhteensä |
125 | Jäsenten katselukerrat |
1091 | Julkiset katselukerrat |
Jaa sähköpostitse
Ole hyvä kirjaudu jakaaksesi tämän webpage sähkopostilla.