Koulutusjärjestelmästä lähetettävät viestit

Yleisiä periaatteita ja oletuksia

  • Tässä “claim” tarkoittaa reklamaatiota / hyvityspyyntöä, joka voi johtaa palautukseen, vaihtoon tai hyvityslaskuun.
  • RMA = Return Merchandise Authorization, eli luvan saaminen palautukselle.
  • Jotta claims / RMA-toiminnot toimivat sujuvasti, on hyvä että varastotoiminnot (Inventory / Stock), myynti (Sales), ostot (Purchase) ja laskutus (Accounting / Invoicing) ovat käytössä.


Asiakasreklamaatiot (Customer Claims)

Claims löytyy kohdasta CRM - After sale - Claims.

Perustietoja voidaan määrittää asetuksissa.

  • Mene kohtaan CRM - After sale - Claims.
  •  Luo uusi.
  • valitse asiakas ja anna yhteystieto
  • valitse vastuuhenkilö
  • Model reference 
    • valitse joko sales order tai sales order line ja sitten listasta oikea myyntitilaus tai rivi TAI
    • purchase order / purchase order line ja sitten listasta oikea ostotilaus tai rivi TAI
    • tuotevariaatio ja listasta kyseinen tuote
  • Tallenna reklamaatio.


Koulutusjärjestelmästä voidaan määritellä automaattisia viestejä lähetettäväksi osallistujille koulutusprosessin eri vaiheissa. Tämä edellyttää, että järjestelmässä sallitaan sähköpostiviestien lähetys. Lisäksi viestipohjat ja -toiminnallisuudet pitää erikseen teknisesti määritellä.

Viestintämahdollisuuksia ovat esim., kun ilmoittautuja 

  • hyväksytään toteutukselle, joka on maksuton. 

  • hyväksytään toteutukselle, joka on maksullinen

  • ei tule hyväksytyksi toteutukselle

  • on saanut osallistumismerkinnän tai arvioinnin ja hänelle halutaan lähettää  palautekysely

Kommentointi ei ole mahdollista tässä teemassa.