Vaihtoehdot jäsenmaksureskontran hallintaan 

  1. Jäsenmaksulaskut lähetetään Odoosta ja reskontra hallitaan Odoossa 
    1. jäsenmaksulaskut voidaan lähettää sähköpostitse (ilman transaktiomaksuja) 
    2. verkko- ja elaskut tarvitsevat verkkolaskuoperaattorin. Tähän tarvitaan Apix-integraatio. Apix veloittaa laskujen lähetyksestä omat transaktiomaksunsa. Futural ei laskuta Apixista transaktioperusteisesti. 
    3. Tiliotteet noudetaan Enable banking-integraatiolla pankista. 
      1. jotkut pankit veloittavat tiliotteiden konekielisestä noudosta (esim. Nordea veloittaa 0,99e/kpl, Ålandsbanken ei veloita, jne). Futural ei veloita transaktiomaksuja tiliotteiden noudosta 
    4. Tiliotteet täsmäytetään automaattisesti viitesiirtojen perusteella. Viitteettömät tai virheellisellä viitteellä olevat maksut täsmäytetään käsin. 
    5. Säännöllisesti (esim. kerran kuussa) Odoosta otetaan raportti jäsenlaskuista ja -maksuista kirjanpitäjälle, joka voi syöttää koosteena tiedot kirjanpitoon (esim. koko kuukauden jäsenmaksulaskut yhdelle tilille, jolloin päästään vähäisillä prosessointi- ja transaktiomaksuilla) 


  1. Integraatio Procountoriin 
    1. Kun jäsenmaksu- tai muu lasku vahvistetaan, se lähetetään automaattisesti Procountoriin. (Tämä synnyttää transaktion, joka on tod näk teille veloitettava). 
      1. laskun mukana viedään myös asiakastieto ja tuotetieto. Jos niitä ei entuudestaan ole Procountorissa, ne perustetaan laskusiirron yhteydessä. 
    2. Procountorista lähetetään laskut eteenpäin määritellyllä lähetystavalla. (Tämä synnyttää transaktion, joka on tod näk teille veloitettava). 
    3. Kun Procountorissa täsmäytetään tiliotteelta maksut ja lasku kuittaantuu Procountorissa maksetuksi, kyseinen tieto siirtyy automaattisesti Odooseen ja lasku kuittaantuu maksetuksi myös Odoossa. 
    4. Tämä vaihtoehto on automaattinen ja keskitetty, koska kaikki taloustapahtumat hoidetaan nyt Procountorissa. Toisaalta, tämä sisältää myös merkittävän määrän transaktiokustannuksia, joiden hinta kannattaa kysyä teidän Procountor-toimittajalta. 


Jäsenyyssopimukset löytyvät kohdasta Jäsenet > Sopimukset.

Täällä voidaan luoda uusi sopimus, eli jäsenyyslaskutus (= sopimuslaskutus) painamalla nappia Luo.
(Yhdellä sopimuksella voi olla useita tuotteita, eli yksi sopimus voi sisältää useita jäsenyysrivejä. Usein kuitenkin luodaan yksi jäsenyysrivi per sopimus.)

Sopimuksen nimi syntyy automaattisesti, kun täytät nimikentän ja lisäät sopimukselle tuoterivin, eli jäsenyystuotteen.
HUOM! Jos jäsenyystuotteen nimi vaihtuu (=vaihdetaan tuotetiedoissa), niin sopimukselle päivittyy tuotenimi, MUTTA kuvaus jää edelleen alkuperäisen tuotenimen mukaiseksi. Se täytyy käydä muuttamassa sopimukselle, jotta seuraavassa laskussa kuvaus on muutetun tuotenimen mukainen.

  • Asiakas =  jäsen: Valitse sopimukseen liittyvä kontakti alasvetovalikoista (tai luo uusi yhteystieto)

    • Jos alasvetovalikosta ei löydy henkilöä tai yritystä, jolle haluat luoda jäsenyyssopimuksen, voit alottaa kirjoittamaan nimeä kenttään tai valitse alasvetovalikossa teksti “Etsi lisää”

    • Voit luoda uuden kontaktin painamalla "Luo ja muokkaa". Katso tarkempi ohje.

  • Internal reference: tähän tulee näkyviin jäsennumero, kun jäsenyys tallennetaan

Lisätäksesi jäsenyystuotteen sopimukselle klikkaa alareunassa Jäsen - lisää rivi, jolloin saat ikkunan, jossa syötetään sopimustiedot.

Valitse:

  • Tuote - Jäsentuote, joka liitetään sopimukselle

  • Laskutusväli - Kuinka usein jäsenyys laskutetaan, esim kuukausittain tai kerran vuodessa

  • Alkamispäivä - Koska sopimus alkaa

Voit myös merkitä sopimukselle esimerkiksi seuraavan laskutuspäivän, päättymispäivän ja manuaalisen uusinnan vaatimuksen.

Kun sopimusrivi on määritelty, paina “Tallenna ja sulje”.

Voit myös lisätä useamman rivin, mutta on suositeltavaa tehdä jokaiselle jäsenyydelle kokonaan oma sopimus.

Tarkista sopimuksen tiedot ja paina “Tallenna”, jolloin sopimus generoituu ja sopimuslaskutus käynnistyy sopimukselle määritellyin tiedoin.

Kommentointi ei ole mahdollista tässä teemassa.