Viestintä ja chatter

41 katselukerrat
0 Tykkäykset
0 0

Järjestelmään kirjauduttuessa saavutaan ensimmäisenä Viestintä-sivulle. Sivulla näkyvät kaikki uudet saapuneet viestit.


Viestejä syntyy sekä järjestelmästä että muilta käyttäjiltä.

  • Järjestelmä voi lähettää viestejä esimerkiksi silloin, kun sinulle on kohdistettu projektitehtävä tai laatimasi tilaus menee laskutukseen.

  • Toinen käyttäjä taas voi lähettää kommentteja ja huomioita liittyen eri elementteihin järjestelmässä.

Huom! Viestintä toimii vasta kun järjestelmän viestintäasetukset on määritelty sellaisiksi, että järjestelmä pystyy lähettämään sähköposteja.

Käyttäjä voi itse määritellä, tulevatko viestit myös hänen sähköpostiinsa.

Tämä tehdään käyttäjän omissa tiedoissa, ruudun oikeassa yläkulmassa. Klikkaa käyttäjänimeä ja valitse avautuvasta valikosta Asetukset.


Kohdassa Sähköpostiasetukset ja Notification Management valitse Handle by Emails/Hallitse sähköpostissa. Kirjoita Sähköposti-kenttään se sähköposti, johon haluat viestit.

Paina lopuksi nappia Tallenna.


Huomioithan, että kaikki viestit (myös järjestelmän lähettämät status-viestit) tulevat nyt sähköpostiisi.

Chatter

Monessa toiminnossa ruudun alareunassa on viestintäosio, eli chatter. 


Chatteriin kirjataan automaattisesti kaikki kortin tapahtumat. 

Jos käytetään järjestelmän lähetystoimintoja, kuten myynti- tai ostotilauksen lähetä sähköpostilla”-nappia, myös tästä syntyy ruudun alareunan viestiketjuun uusi merkintä.


Chatteriin voidaan kirjata omia sisäisiä muistiinpanoja ja sen kautta voidaan lähettää viestejä myös järjestelmän ulkopuolelle.

Toimenpiteet ja painikkeet

Viestintäosiossa on erilaisia toiminnallisuuksia, joilla voidaan määrittää kenelle viestit menevät, lisätä liitteitä ja sisäisiä muistiinpanoja ja aikatauluttaa toimenpiteitä.


Seuraajat

Seuraajat alta (Henkilö-kuvake ja luku oikeassa reunassa) nähdään ketkä seuraavat kyseistä korttia. 

Seuraajina voi olla sisäisiä työntekijöiltä ja ulkopuolisia henkilöitä. Esimerkiksi myyntidokumenteilla asiakkaan sähköposti tulee automaattisesti seuraajaksi.


  • Voit poistaa seuraajia klikkaamalla rastia heidän nimensä perässä 

  • Voit lisätä seuraajia painamalla Lisää seuraajia.


    • Valitse vastaanottajiksi kaikki haluamasi seuraajat.

    • Voit valita lähetetäänkö heille sähköposti lisäämisestä, ja kirjoittaa haluamasi viestin tekstikenttään. 

    • Lisää seuraajat painamalla Lisää seuraajia

  • Lisää kanavat, lisää tietyn kanavan henkilöt seuraajiksi kortille.

Oman seuraamisen voi lopettaa tai aktivoida klikkaamalla Seurataan / Seuraa.

Tilaukset

Painamalla kellokuvaketta voi valita mitä toimintoja halutaan kortilta seurata:


Käyttäjä voi määritellä, lähetetäänkö hänelle tilauksista sähköposti, vai näkyvätkö seurattavat tapahtumat vain järjestelmässä. Tämä tapahtuu omista asetuksista (ohje tämän ohjeosion alussa).

Muiden seuraajien tilausta voi mahdollisesti muuttaa viemällä hiiren nimen ylle ja painamalla ilmestyvää kynän kuvaa


Liitteet

Lähes kaikille korteille (myyntittilaukset, tuotekortit, ostotilaukset, projektit..) voidaan lisätä liitteitä.

Näet ja pääset lisäämään liitteitä painamalla paperiliittimen kuvaa chatterin oikeassa yläkulmassa


Kirjaa muistiinpano

Kortille voidaan kirjata muistiinpano painamalla Kirjaa muistiinpano


Muistiinpano on sisäinen kommentti, eli siitä ei lähde viestiä järjestelmän ulkopuolelle.

Muistiinpanoon voi liittää liitteitä. Kaikki lisätyt muistiinpanot tulevat näkyviin chatteriin.


Lähetä viesti

Chatterin kautta voi lähettää viestejä. Uuden viestin voit luoda painamalla Lähetä viesti


Voit kirjoittaa haluamasi viestin ja lisätä halutessasi liitteitä. Viesti lähetetään kaikille kortin seuraajille, myös järjestelmän ulkopuolisille henkilöille.

Voit ottaa Odoo-käyttäjän, joka ei seuraa korttia, mukaan viestiketjuun käyttämällä @-merkkiä: Kirjoita viestiin @ ja alkua käyttäjän nimestä, jolloin järjestelmä ehdottaa mahdollisia vaihtoehtoja. Valitse oikea henkilö listasta. Nimi näkyy sinisenä, kun viesti on mennyt käyttäjälle perille. 

Voit avata viestin isompaan ikkunaan painammalla viestilaatikon oikeasta alakulmasta kuvaketta, jolloin saat enemmän toimintoja viestin kirjoittamiseen. (@-maininta ei toimi tässä popup-editointi-ikkunassa)


Voit lisätä myös vastaanottajia, jotka eivät ole kortin seuraajissa. 

Paina nappia Lähetä, lähettääksesi viestin.

Kaikki lähetetyt viestit tulevat näkyviin chatteriin ja viesti näkyy seuraajilla myös Viestintä-moduulin Saapuneet-osiossa.

Share on Social Networks

Share Link

Use permanent link to share in social media

Share with a friend

Please login to send this infographic by email!

Upota verkkosivuillesi

Järjestelmään kirjauduttuessa saavutaan ensimmäisenä Viestintä-sivulle. Sivulla näkyvät kaikki uudet saapuneet viestit.

Viestejä syntyy sekä järjestelmästä että muilta käyttäjiltä.

Järjestelmä voi lähettää viestejä esimerkiksi silloin, kun sinulle on kohdistettu projektitehtävä tai laatimasi tilaus menee laskutukseen.

Toinen käyttäjä taas voi lähettää kommentteja ja huomioita liittyen eri elementteihin järjestelmässä.

*Huom! *Viestintä toimii vasta kun järjestelmän viestintäasetukset on määritelty sellaisiksi, että järjestelmä pystyy lähettämään sähköposteja.

Käyttäjä voi itse määritellä, tulevatko viestit myös hänen sähköpostiinsa.

Tämä tehdään käyttäjän omissa tiedoissa, ruudun oikeassa yläkulmassa. Klikkaa käyttäjänimeä ja valitse avautuvasta valikosta * Asetukset *.

Kohdassa Sähköpostiasetukset ja  Notification Management  valitse Handle by Emails/Hallitse sähköpostissa . Kirjoita * Sähköposti *-kenttään se sähköposti, johon haluat viestit.

Paina lopuksi nappia *Tallenna*.

Huomioithan, että *kaikki *viestit (myös järjestelmän lähettämät status-viestit) tulevat nyt sähköpostiisi.

Chatter** Monessa toiminnossa ruudun alareunassa on viestintäosio, eli chatter.

Chatteriin kirjataan automaattisesti kaikki kortin tapahtumat.

Jos käytetään järjestelmän lähetystoimintoja, kuten myynti- tai ostotilauksen ”*lähetä* sähköpostilla” -nappia, myös tästä syntyy ruudun alareunan viestiketjuun uusi merkintä.

Chatteriin voidaan kirjata omia sisäisiä muistiinpanoja ja sen kautta voidaan lähettää viestejä myös järjestelmän ulkopuolelle.

Toimenpiteet ja painikkeet** Viestintäosiossa on erilaisia toiminnallisuuksia, joilla voidaan määrittää kenelle viestit menevät, lisätä liitteitä ja sisäisiä muistiinpanoja ja aikatauluttaa toimenpiteitä.

** Seuraajat* Seuraajat alta (Henkilö-kuvake ja luku oikeassa reunassa) nähdään ketkä seuraavat kyseistä korttia.

Seuraajina voi olla sisäisiä työntekijöiltä ja ulkopuolisia henkilöitä. Esimerkiksi myyntidokumenteilla asiakkaan sähköposti tulee automaattisesti seuraajaksi.

Voit poistaa seuraajia klikkaamalla rastia heidän nimensä perässä

Voit lisätä seuraajia painamalla *Lisää seuraajia*.

Valitse vastaanottajiksi kaikki haluamasi seuraajat.

Voit valita lähetetäänkö heille sähköposti lisäämisestä, ja kirjoittaa haluamasi viestin tekstikenttään.

Lisää seuraajat painamalla *Lisää seuraajia*

Lisää kanavat, lisää tietyn kanavan henkilöt seuraajiksi kortille.

Oman seuraamisen voi lopettaa tai aktivoida klikkaamalla Seurataan / Seuraa.

Tilaukset* Painamalla kellokuvaketta voi valita mitä toimintoja halutaan kortilta seurata:

Käyttäjä voi määritellä, lähetetäänkö hänelle tilauksista sähköposti, vai näkyvätkö seurattavat tapahtumat vain järjestelmässä. Tämä tapahtuu omista asetuksista (ohje tämän ohjeosion alussa).

Muiden seuraajien tilausta voi mahdollisesti muuttaa viemällä hiiren nimen ylle ja painamalla ilmestyvää kynän kuvaa

Liitteet* Lähes kaikille korteille (myyntittilaukset, tuotekortit, ostotilaukset, projektit..) voidaan lisätä liitteitä.

Näet ja pääset lisäämään liitteitä painamalla paperiliittimen kuvaa chatterin oikeassa yläkulmassa

Kirjaa muistiinpano* Kortille voidaan kirjata muistiinpano painamalla* Kirjaa muistiinpano*

Muistiinpano on sisäinen kommentti, eli siitä ei lähde viestiä järjestelmän ulkopuolelle.

Muistiinpanoon voi liittää liitteitä. Kaikki lisätyt muistiinpanot tulevat näkyviin chatteriin.

Lähetä viesti

Chatterin kautta voi lähettää viestejä. Uuden viestin voit luoda painamalla *Lähetä viesti*

Voit kirjoittaa haluamasi viestin ja lisätä halutessasi liitteitä. *Viesti lähetetään kaikille kortin seuraajille*, myös järjestelmän ulkopuolisille henkilöille.

Voit ottaa Odoo-käyttäjän, joka ei seuraa korttia, mukaan viestiketjuun käyttämällä @-merkkiä: Kirjoita viestiin @ ja alkua käyttäjän nimestä, jolloin järjestelmä ehdottaa mahdollisia vaihtoehtoja. Valitse oikea henkilö listasta. Nimi näkyy sinisenä, kun viesti on mennyt käyttäjälle perille.

Voit avata viestin isompaan ikkunaan painammalla viestilaatikon oikeasta alakulmasta kuvaketta, jolloin saat enemmän toimintoja viestin kirjoittamiseen. (@-maininta ei toimi tässä popup-editointi-ikkunassa)

Voit lisätä myös vastaanottajia, jotka eivät ole kortin seuraajissa.

Paina nappia *Lähetä,* lähettääksesi viestin.

Kaikki lähetetyt viestit tulevat näkyviin chatteriin ja viesti näkyy seuraajilla myös Viestintä-moduulin Saapuneet-osiossa.

Katselukerrat

  • 41 Total Views
  • 41 Website Views
  • 0 Embedded Views

Toiminnot

  • 0 Social Shares
  • 0 Likes
  • 0 Dislikes
  • 0 Comments

Share count

  • 0 Facebook
  • 0 Twitter
  • 0 LinkedIn
  • 0 Google+