Käyttäjäoikeuksien hallinnointi


Jos sinulla on pääkäyttäjän oikeudet, pääset hallinnoimaan käyttäjätunnuksia ja -oikeuksia järjestelmässä.

Uuden portaalikäyttäjän luonti

Yksinkertaisin tapa luoda uusi käyttäjä on mennä kyseisen kontaktin kontaktitietoon kohdassa Yhteystiedot.

Klikkaa vasemmassa yläreunassa hammasratas-kuvaketta ja valitse "anna pääsy asiakasportaaliin".

Klikkaa nappia "Anna pääsy". Järjestelmä lähettää käyttäjän sähköpostiin kutsuviestin, jolla hän voi luoda itselleen salasanan. (Huom! Järjestelmän sähköpostiasetusten pitää olla sellaiset, että järjestelmästä lähtee sähköposteja ulos. Esim. testijärjestelmissä uloslähtevä sähköpostiliikenne on turvallisuussyistä estetty ja siksi et pysty testaamaan viestin lähetystä testissä.)

Näet syntyneen käyttäjän menussa "Käyttäjät". 

Huom! Jos et löydä käyttäjää, poista hakukentästä "sisäiset käyttäjät"-suodatin.

Kun klikkaat käyttäjätiedon auki, näet kutsusähköpostiin liitetyn linkin.

Jos järjestelmän sähköpostiliikenne ei ole auki, voit kopioida kutsulinkin ja lähettää sen esim. omasta sähköpostistasi.

Olemassa olevan käyttäjän oikeuksien muuttaminen

Ylläoleva toiminnallisuus antaa käyttäjälle oikeudet vain portaaliin ja omiin tietoihin. Jos haluat muuttaa käyttäjän oikeuksia, poista tai lisää rooleja välilehdellä roolit/roles. Katso roolien määrittely ohjeessa Käyttäjät ja roolit

Kutsulinkin uudelleenlähettäminen

Jos käyttäjä on hukannut salasanansa, hän voi itse tilata uusimisviestin kirjautumisikkunassa. Jos tämä tuottaa haasteita, voit myös lähettää kutsulinkin klikkaamalla vasemman yläkulman "lähetä kutsu sähköpostilla". Kutsu on voimassa 24h.

Kommentointi ei ole mahdollista tässä teemassa.