Joskus sama kontakti on luotu moneen kertaan, jos esim asiakas- tai toimittajarekisteriä on päivitetty usealla taholla. Kontakteja voidaan yhdistää .

Mene kohtaan asiakkaat (tai toimittajat) ja rastita ne kontaktit, jotka haluat yhdistää.

Paina nappia Toiminto ja valitse "Yhdistä valitut kontaktit".

Valitse Vastaanottaja kenttään "pääkontakti", johon toinen yhdistetään.

Paina lopuksi nappia Yhdistä kontaktit.

Yhdistämisen jälkeen tulee myös mahdollisuus tehdä automaattista tai puoliautomaattista yhdistämistä painamalla painamalla nappia "Poista kaksoiskappaleet muista kontakteista".


Napin painamisen jälkeen voit valita kriteereitä joiden perusteella duplikaatteja etsitään. Esim. nimi, sähköposti ja ALV-koodi ovat hyviä tapoja löytää duplikaatteja. Nimeä ei kannata käyttää kriteerinä esim. laajoissa jäsenrekistereissä, joissa on saman nimisiä henkilöitä.



Kriteereiden valinnan jälkeen valitaan tehdäänkö yhdistämistä käsin vai automaattisesti. Automaattista yhdistämistä kannattaa käyttää vain jos on täysin varma että kriteeristön perusteella ei tapahdu virheellisiä yhdistämisiä. Lähes kaikissa tapauksissa on suositeltavaa käyttää manuaalista yhdistämistä.


Manuaalisessa yhdistämisessä voit valita jokaisen kontaktin kohdalla joko yhdistämisen  (kontaktit yhdistetään yhdeksi) tai ohittamisen (kontakteille ei tehdä muutoksia).

Katselukerrat
109 Katselukertoja yhteensä
109 Jäsenten katselukerrat
711 Julkiset katselukerrat
Jaa sosiaalisessa mediassa
Jaa linkki
Jaa sähköpostitse

Ole hyvä kirjaudu jakaaksesi tämän webpage sähkopostilla.