Vastaanotot ja palautukset

31 katselukerrat
0 Tykkäykset
0 0

Pääset kuittaamaan ostotilauksen tai muiden tuotteiden vastaanoton varastoon joko:

  • Kilkkaamalla varaston yleiskatsauksesta Vastaanotot-laatikosta Tehtävänä-painiketta ja valitsemalla siirron avautuvalta listalta

  • Menemällä näkymään Varasto - Toiminnot - Siirrot ja valitsemalla siirron listalta

  • Painamalla ostotilauksella rekkakuvaketta


Voit muokata ostotilauksella luotua vastaanottodokumenttia tai prosessoida sen loppuun.

Koko tilauksen vastaanotto

Jos kaikki tavarat ovat saapuneet tilauksen mukaisesti, paina nappia Vahvista.

Tällöin järjestelmä kysyy, suoritetaanko välitön siirto, eli merkitäänkö kaikki tilauksen toimitusmäärät saapuneiksi.


Paina nappia Käytä ja SIIRRÄ

Tavarat siirtyvät varastosaldoille, tuoteriveillä vastaanotetut tuotteet näkyvät Valmis-sarakkeessa ja varastotuloutus siirtyy oikeassa yläkulmassa tilaan Valmis.

Osavastaanotto

Jos tavaroista on saapunut vain osa, merkitse tilausriveille saapunut määrä kohtaan Valmis.

Voit muokata määrää painamalla kuvaketta tuoterivin perässä.


Paina Vahvista, jolloin järjestelmä kysyy, luodaanko puuttuvista tuotteista jälkitoimitus:


  • Jos painat nappia Luo jälkitoimitus

    • Tämä varastosiirto siirtyy Valmis-tilaan tulleilla määrillä

    • Järjestelmä luo uuden varastotuloutusdokumentin odottamaan jälkitoimitusta

    • Ostotilausta katsottaessa rekkakuvakkeessa on teksti ”2 Lähetys”, joka tarkoittaa, että ostotilaukseen liittyy kaksi vastaanottodokumenttia

  • Jos valitset Ei jälkitoimituksia

    • Tämä vastaanotto siirtyy Valmis-tilaan ja vain vastaanotetut määrät ja rivit jäävät siirrolle

    • Järjestelmä luo uuden varastodokumentin jäljelle jääneistä määristä ja merkitsee sen suoraan perutuksi

    • Ostotilauksen rekkakuvakkeeseen tulee merkintä "2 Lähetys", joka tarkoittaa, että ostoon liittyy kaksi vastaanottodokumenttia (,joista toinen on tilassa Valmis ja toinen Peruttu).

Palautukset ja siirtojen korjaus

Mikäli jo toimitetuksi merkattuja tuotteita palautuu varastoon, täytyy niistä luoda vastaanotto.

Tämä voidaan tehdä menemällä toimitustilaukselle ja valitsemalla vasemmalta ylhäältä Palauta.

Huom! Myös saapuneiden varastosiirtojen dokumentteja voidaan korjata tällä tavalla, jos niissä huomataan myöhemmin virhe tai tuotteita palautetaan toimittajalle.


Tämä aukaisee Siirron palautus -ikkunan, jossa voidaan valita palautuneet tuotteet ja niiden määrät.


  • Valitse palautettavat tuotteet ja merkitse palautettavat määrät.

    • Voit poistaa rivit, joilta ei ole palautuksia

  • Paluusijaintiin merkitään varasto, johon tuotteet palautuvat

  • Hyvitä (päivitä SO/PO) -  tarkoittaa että tuote vähennetään myynnin toimitetuista tuotteista ja laskutusperusteista.  (Tai oston saapuneista määristä ja siten ostolaskun perusteista)

    • Jos tämä on valittuna, myyntirivin "toimitettu" -tiedosta vähennetään palautetut tuotteet.

    • HUOM! Jos et valitse "hyvitä määrä" rastia, järjestelmä jättää avoimen myyntitilauksen tilaan "lisämyynnin mahdollisuus" ja olettaa, että kyseinen tuote laskutetaan vielä asiakkaalta.

    • Jos tilaus on jo laskutettu, täytyy hyvityslasku luoda käsin.

Kun painat Palauta, syntyy varaston vastaanotto, joka voidaan käsitellä normaalisti.

Muista, että vaikka palautuksesta voidaan tehdä määrähyvitys myyntitilaukselle, ei palautus suoranaisesti vaikuta laskutukseen. Laskun hyvityksestä täytyy huolehtia erikseen.

Share on Social Networks

Share Link

Use permanent link to share in social media

Share with a friend

Please login to send this infographic by email!

Upota verkkosivuillesi

Pääset kuittaamaan ostotilauksen tai muiden tuotteiden vastaanoton varastoon joko:

Kilkkaamalla varaston yleiskatsauksesta *Vastaanotot*-laatikosta *Tehtävänä-*painiketta ja valitsemalla siirron avautuvalta listalta

Menemällä näkymään Varasto - Toiminnot - Siirrot ja valitsemalla siirron listalta

Painamalla ostotilauksella rekkakuvaketta

Voit muokata ostotilauksella luotua vastaanottodokumenttia tai prosessoida sen loppuun.

Koko tilauksen vastaanotto* Jos kaikki tavarat ovat saapuneet tilauksen mukaisesti, paina nappia *Vahvista*.

Tällöin järjestelmä kysyy, suoritetaanko välitön siirto , eli merkitäänkö kaikki tilauksen toimitusmäärät saapuneiksi.

Paina nappia *Käytä ja SIIRRÄ*.

Tavarat siirtyvät varastosaldoille, tuoteriveillä vastaanotetut tuotteet näkyvät Valmis-sarakkeessa ja varastotuloutus siirtyy oikeassa yläkulmassa tilaan Valmis .

Osavastaanotto* Jos tavaroista on saapunut vain osa, merkitse tilausriveille saapunut määrä kohtaan Valmis .

Voit muokata määrää painamalla kuvaketta tuoterivin perässä.

Paina *Vahvista*, jolloin järjestelmä kysyy, luodaanko puuttuvista tuotteista jälkitoimitus:

Jos painat nappia *Luo jälkitoimitus*

Tämä varastosiirto siirtyy Valmis -tilaan tulleilla määrillä

Järjestelmä luo uuden varastotuloutusdokumentin odottamaan jälkitoimitusta

Ostotilausta katsottaessa rekkakuvakkeessa on teksti ”2 Lähetys”, joka tarkoittaa, että ostotilaukseen liittyy kaksi vastaanottodokumenttia

Jos valitset *Ei jälkitoimituksia*

Tämä vastaanotto siirtyy Valmis -tilaan ja vain vastaanotetut määrät ja rivit jäävät siirrolle

Järjestelmä luo uuden varastodokumentin jäljelle jääneistä määristä ja merkitsee sen suoraan perutuksi

Ostotilauksen rekkakuvakkeeseen tulee merkintä "2 Lähetys", joka tarkoittaa, että ostoon liittyy kaksi vastaanottodokumenttia (,joista toinen on tilassa Valmis ja toinen Peruttu ).

Palautukset ja siirtojen korjaus** Mikäli jo toimitetuksi merkattuja tuotteita palautuu varastoon, täytyy niistä luoda vastaanotto.

Tämä voidaan tehdä menemällä toimitustilaukselle ja valitsemalla vasemmalta ylhäältä *Palauta*.

Huom! Myös saapuneiden varastosiirtojen dokumentteja voidaan korjata tällä tavalla, jos niissä huomataan myöhemmin virhe tai tuotteita palautetaan toimittajalle.

Tämä aukaisee  Siirron palautus  -ikkunan, jossa voidaan valita palautuneet tuotteet ja niiden määrät.

Valitse palautettavat tuotteet ja merkitse palautettavat määrät.

Voit poistaa rivit, joilta ei ole palautuksia

Paluusijaintiin merkitään varasto, johon tuotteet palautuvat

Hyvitä (päivitä SO/PO) -  tarkoittaa että tuote vähennetään myynnin toimitetuista tuotteista ja laskutusperusteista.  (Tai oston saapuneista määristä ja siten ostolaskun perusteista)

Jos tämä on valittuna, myyntirivin "toimitettu" -tiedosta vähennetään palautetut tuotteet.

HUOM! Jos et valitse "hyvitä määrä" rastia, järjestelmä jättää avoimen myyntitilauksen tilaan "lisämyynnin mahdollisuus" ja olettaa, että kyseinen tuote laskutetaan vielä asiakkaalta.

Jos tilaus on jo laskutettu, täytyy hyvityslasku luoda käsin.

Kun painat *Palauta*, syntyy varaston vastaanotto, joka voidaan käsitellä normaalisti. Muista, että vaikka palautuksesta voidaan tehdä määrähyvitys myyntitilaukselle, ei palautus suoranaisesti vaikuta laskutukseen. Laskun hyvityksestä täytyy huolehtia erikseen.

Katselukerrat

  • 31 Total Views
  • 31 Website Views
  • 0 Embedded Views

Toiminnot

  • 0 Social Shares
  • 0 Likes
  • 0 Dislikes
  • 0 Comments

Share count

  • 0 Facebook
  • 0 Twitter
  • 0 LinkedIn
  • 0 Google+