Verkkokauppa ja tilausten käsittely

26 katselukerrat
0 Tykkäykset
0 0

Verkkokaupan tilastot ja toiminnot löytyvät kohdasta Päävalikko - Verkkosivu


Työpöydällä näet yhteenvetoja verkkokauppamyynneistä valitsemallasi aikavälillä. Voit vaihtaa aikanäkymää ylhäältä oikealta.

Työpöydältä voit siirtyä tarkastelemaan verkkosivustoa painamalla Siirry verkkosivustolle.

Pääset käsiteltäviin tilauksiin nopeasti painamalla joko Maksamattomat tilaukset - tai Laskutettavat tilaukset -painiketta.

Verkkokauppatuotteiden hallinta

Verkkokaupassa myynnissä olevat tuotteet näet helposti valiksota Tuotteet-Tuotteet. 


Poistamalla suotimen Julkaistu saat näkyviin kaikki järjestelmään luodut tuotteet.

Voit muokata tuotteita, esimerkiksi niiden tekstejä ja kuvia, tuotekortin kautta.

Ohjeet tuotteen julkaisemisesta: Tuotteen julkaiseminen verkkokauppaan

Verkkokauppatilaukset

Verkkokauppatilauksia voidaan tarkastella ja käsitellä Verkkosivu-moduulissa. Tilaukset toimivat samalla periaatteella, kuin tavalliset myyntitilauksetkin.

Kaikki verkkokaupan kautta tulleet tilaukset näkyvät myös myynnit-moduulissa.

Vahvistetut tilaukset / Maksetut tilaukset

Verkkokaupan kautta tulleet, maksetut tilaukset löytyvä valikostat Tilaukset - Tilaukset


Vahvistettu tilaus tarkoittaa, että asiakas on vienyt ostotapahtuman loppuun ja maksanut tilauksensa. Tällöin tilaus täytyy siis vain toimittaa.

Järjestelmässä myynnin tila on Myyntitilaus.

Maksamattomat tilaukset

Maksamattomat tilaukset löytyvät näkymästä Tilaukset - Maksamattomat tilaukset: 


Maksamattomat tilaukset ovat tehtyjä tilauksia, joita ei ole vielä maksettu; asiakas on esimerkiksi valinnut maksutavaksi laskun.

Nämä tilaukset näkyvät järjestelmässä tilassa Myyntitarjous lähetetty ja ne pitää vahvistaa ja toimittaa, ja niistä pitää luoda lasku.

Hylätyt ostoskorit

Hylätyt ostoskorit, eli kesken jääneet tilaukset löytyvät kohdasta Tilaukset - hylätyt ostoskorit


Hylätyt korit näkyvät Futural ERP:ssä tarjouksina. Aina kun asiakas alkaa täyttää ostoskoria, muodostuu siitä tarjous järjestelmään. Nämä tilaukset voidaan poistaa tai perua, mikäli niille ei ole tarvetta; eli ei esimerkiksi haluta lähettää tunnistetulle asiakkaalle muistutusta avoimesta ostoskorista.

Tilauksen käsittely

Verkkokauppatilaukset käsitellään samoin kuin suoraan järjestelmästä tehdyt myyntitilaukset.

Maksetut ja laskutetut tilaukset voidaan toimittaa kuten muutkin tilaukset. 


Share on Social Networks

Share Link

Use permanent link to share in social media

Share with a friend

Please login to send this infographic by email!

Upota verkkosivuillesi

Verkkokaupan tilastot ja toiminnot löytyvät kohdasta Päävalikko - Verkkosivu

Työpöydällä näet yhteenvetoja verkkokauppamyynneistä valitsemallasi aikavälillä. Voit vaihtaa aikanäkymää ylhäältä oikealta.

Työpöydältä voit siirtyä tarkastelemaan verkkosivustoa painamalla *Siirry verkkosivustolle*.

Pääset käsiteltäviin tilauksiin nopeasti painamalla joko Maksamattomat tilaukset - tai Laskutettavat tilaukset -painiketta.

Verkkokauppatuotteiden hallinta* Verkkokaupassa myynnissä olevat tuotteet näet helposti valiksota Tuotteet-Tuotteet.

Poistamalla suotimen Julkaistu  saat näkyviin kaikki järjestelmään luodut tuotteet.

Voit muokata tuotteita, esimerkiksi niiden tekstejä ja kuvia, tuotekortin kautta.

Ohjeet tuotteen julkaisemisesta: Tuotteen julkaiseminen verkkokauppaan [1]

Verkkokauppatilaukset** Verkkokauppatilauksia voidaan tarkastella ja käsitellä Verkkosivu-moduulissa. Tilaukset toimivat samalla periaatteella, kuin tavalliset myyntitilauksetkin.

Kaikki verkkokaupan kautta tulleet tilaukset näkyvät myös myynnit-moduulissa.

Vahvistetut tilaukset / Maksetut tilaukset* Verkkokaupan kautta tulleet, maksetut tilaukset löytyvä valikostat Tilaukset - Tilaukset

Vahvistettu tilaus tarkoittaa, että asiakas on vienyt ostotapahtuman loppuun ja maksanut tilauksensa. Tällöin tilaus täytyy siis vain toimittaa.

Järjestelmässä myynnin tila on *Myyntitilaus*.

Maksamattomat tilaukset* Maksamattomat tilaukset löytyvät näkymästä Tilaukset - Maksamattomat tilaukset:

Maksamattomat tilaukset ovat tehtyjä tilauksia, joita ei ole vielä maksettu; asiakas on esimerkiksi valinnut maksutavaksi laskun.

Nämä tilaukset näkyvät järjestelmässä tilassa *Myyntitarjous lähetetty* ja ne pitää vahvistaa ja toimittaa, ja niistä pitää luoda lasku.

Hylätyt ostoskorit* Hylätyt ostoskorit, eli kesken jääneet tilaukset löytyvät kohdasta Tilaukset - hylätyt ostoskorit

*Hylätyt *korit näkyvät Futural ERP:ssä tarjouksina. Aina kun asiakas alkaa täyttää ostoskoria, muodostuu siitä tarjous järjestelmään. Nämä tilaukset voidaan poistaa tai perua, mikäli niille ei ole tarvetta; eli ei esimerkiksi haluta lähettää tunnistetulle asiakkaalle muistutusta avoimesta ostoskorista.

Tilauksen käsittely** Verkkokauppatilaukset käsitellään samoin kuin suoraan järjestelmästä tehdyt myyntitilaukset.

Maksetut ja laskutetut tilaukset voidaan toimittaa kuten muutkin tilaukset.

[1] /slides/slide/tuotteen-julkaiseminen-verkkokauppaan-60

Katselukerrat

  • 26 Total Views
  • 26 Website Views
  • 0 Embedded Views

Toiminnot

  • 0 Social Shares
  • 0 Likes
  • 0 Dislikes
  • 0 Comments

Share count

  • 0 Facebook
  • 0 Twitter
  • 0 LinkedIn
  • 0 Google+